Madratsitootja Lonas on soetanud kodutekstiiliettevõtte ja hakkab laiendama oma tootevalikut

Leedus juba 25 aastat tegutsenud madratsi- ja vooditootja Lonas hakkab klientidele pakkuma ka muid tooteid. Nimelt on Lonas soetanud ja oma grupiga liitnud ettevõtte Fejas Nams, mis on tegutsenud seitse aastat.

LONAS un Fejas Nams

Lonase grupi moodustas seni kuus ettevõtet, kuid Fejas Nams on esimene, mis liitub grupiga soetamise teel, mitte grupi liikmena asutatud uue ettevõttena. Hakdja Kodu Lonase grupi moodustas seni kuus ettevõtet, kuid Fejas Nams on esimene, mis liitub grupiga soetamise teel, mitte grupi liikmena asutatud uue ettevõttena.

Tootevaliku suurendamist kodutekstiiliga, eriti just voodipesuga, soovitasid ettevõttele kliendid ise. Ettevõtte Lonas juhataja Domus Jakutis rääkis, et kliendid küsisid voodeid ja madratseid ostes sageli, miks ei ole võimalik osta voodiaksessuaare.

„Voodiaksessuaarid on lisaks magamistubade sisustusele, vooditele ja heale unele meie vaateväljas olnud juba ammu. Oleme omandanud mitte ainult ettevõtte, vaid ka suurte kogemuste ja teadmistega inimesed, seetõttu arvan, et sünergia ühendamisel saame nüüd teha palju häid asju.

Ettevõtluse vaatevinklist olid meie valikus harva ostetavad tooted, kuid üks olulisimatest äri osadest on leida selline tootekategooria, mida klientidel tuleb uuendada sageli. Selliseks tootekategooriaks on ka voodiaksessuaarid. Neid ostetakse sagedamini, vahel isegi mitu komplekti korraga, neid ostetakse ka kinkimiseks,“ selgitas D. Jakutis.

Lai gan „Lonas” bija iecerējis pats sākt ražot gultas veļu, tomēr šī ideja tika atmesta pēc vairāku izmēģinājuma komplektu izgatavošanas.

„Lai ienāktu jaunā nozarē, ir jānoiet tāls ceļš, un tas ir liels darbs, kas prasa ne tikai zināšanas. Lai kļūtu veiksmīgs, radītu jaunu produktu, ir jāizdara daudz kļūdu. Tāpēc mēs sākām sarunas ar uzņēmumu „Fejas Nams, kam ir labi attīstīta interneta tirdzniecība, kas pārdod mājas tekstilu un visu, kas saistīts ar mājām un mājīgumu. Lielākā daļa sortimenta ir tieši gultas piederumi,” sacīja D. Jakutis.

Alguses mõtles Lonas hakata tootma voodipesu ise, kuid pärast mitme katsekomplekti valmistamist sellest ideest loobuti.

„Uude valdkonda sisenemiseks tuleb ette võtta pikk tee, see nõuab suurt tööd ja palju teadmisi. Et uue toote loomine oleks edukas, tuleb eelnevalt teha palju vigu. Sellel põhjusel alustasime läbirääkimisi ettevõttega Fejas Nams, millel on hästi arenenud internetimüük ja mis müüb kodutekstiiili ja kõike, mis on seotud kodu ja sellega, mis on kodune. Suurema osa kaubavalikust moodustavad just voodiaksessuaarid,“ rääkis D. Jakutis.

LONAS gulta BOSS™

Fejas Namsi juhataja Svajūnė Vainauskienė räägib, et lõi kaubamärgi ise, seetõttu ei tulnud otsus ühineda Leedu suurima madratsitootjaga kergelt.

„Ma mõtlesin pikalt, kaaludes kõiki poolt‑ ja vastuargumente, sest Fejas Nams on minu „laps“, minu looming, millel on selge kontseptsioon, stiil ja nägemus.

Ma analüüsisin Lonase väärtusi ning nägin, et kõnnime sama teed. Ettevõte lummas mind oma kõrgete kvaliteedistandardite ning suhtumisega klientidesse ja leedu kultuuri ja traditsioonide hoidmisse, ühendades selle kõik tänapäevase tehnoloogia, stiilitunnetuse ja tõelise hoolitsusega selle eest, et igaüks saaks kvaliteetse une ja puhkuse ning oleks tagatud maksimaalne mugavus.

Kui tutvusin meeskonnaga, siis tundsin sünergiapotentsiaali. Ma nägin ka seda, et Fejas Namsi tootevalik sobib suurepäraselt kokku Lonase kontseptsiooniga, seetõttu küsimusi rohkem ei olnudki.

Kuna me täiendame oma tegevusega üksteist, siis usun, et oma teadmised, kogemused ja tootevalikud ühendades saame oma klientidele pakkuda mitte ainult kõike seda, mis on vajalik mugavaks eluks ja puhkuseks, vaid ka tagada pikaajalise kvaliteedi. Meil on juba praegu suured ambitsioonid,” rääkis S. Vainauskienė.

Turust rääkides märgib S. Vainauskienė, et seni on Fejas Namsi suund olnud elektrooniline ja geograafiline: „Minu eesmärgiks ei olnud laienemine statsionaarsete kaupluste abil. Nüüd oleme kõigis kolmes Balti riigis, oleme proovinud platvorme ETSY ja AMAZON. Alles kasvades tekkis tasapisi idee, et ühendades n-ö online‑ ja offline‑jõud saame saavutada rohkemat, seetõttu hõlmavad meie lähituleviku plaanid juba seda kõike.“

Fejas Nams gultas veļa

Ettevõttel Fejas Nams on selge stiil ja väljatöötatud kontseptsioon; kasutajate kogemusele tuginedes parandab see pidevalt internetimüügi võimalusi.

„Me hoolitseme oma toodete kvaliteedi eest, loobume madala kvaliteediga tarnijatest.

Me töötame palju tooteid koostöös spetsialistidest meeskonnaga ise välja. Me ei ole pelgalt e-pood – me hoolitseme oma jälgijaskonna harimise eest, anname nõu, sageli aitame luua kodusema kodu ja interjööri.

Esimesena Leedus avasime me platvormi, mille abil klient saab väljapakutud kangastest luua endale ise meelepärase voodipesu. Me ei seisa paigal, me integreerime Leedu tootjaid tuntud välismaiste tootemarkidega, pakkudes ebastandardse voodipesu õmblemist terves Baltikumis – see on meie tugevus,“ rääkis S. Vainauskiene.

LONAS un Fejas Nams

Lonas, kes omab firmapoode Leedus ja Riias, täiendab oma valikut kodutekstiilitoodetega ning mõtleb võimaluse peale avada Fejas Namsi salonge. Uuest aastast alates kavatseb Lonas laieneda ka Eestisse.